LET THEM KNOW
www.fashionweek.pl |
Projekt to cykl profesjonalnych szkoleń i wykładów przeznaczonych dla projektantów, producentów, właścicieli firm odzieżowych, specjalistów ds. marketingu, a także wszystkich osób chcących poszerzyć kompetencje z zakresu branży odzieżowej. Dzięki światowej klasy wykładowcom przybliżamy wiedzę trudno dostępną na polskim rynku, a jednocześnie potrzebną do prowadzenia biznesu modowego na najwyższym poziomie.
W trakcie 8 edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland proponowane są dwa dni szkoleń zamkniętych, pierwszy poświęcony sprzedaży w biznesie modowym, drugi fashion marketingowi.
W ramach kwietniowych szkoleń LTK odbędą się następujące zajęcia w części płatnej:
17.04.2013 w godzinach 10.00 - 15.00 (płatne 300 netto)
1.Kontraktacja - narzędzia, forma, treść, wynik // prowadzenie: Agnieszka Jasińska
2.Prezentacja Trendów NellyRodi na Wiosnę/Lato 2014 // prowadzenie: Justyna Kasprzycka
18.04.2013 w godzinach 10.00 - 15.00 (płatne 300 netto)
1.Social media - jako jeden z najskuteczniejszych kanałów promocji branży fashion. Trendy. Narzędzia. Efekty // prowadzenie: Katarzyna Orzechowska
2.Najnowsze trendy w komunikacji marketingowej. Praktyka, teoria i warsztaty // prowadzenie: Marlena Woolford
Cena za dwa dni szkoleń wynosi 500 zł netto.
Organizatorzy polskiego tygodnia mody pamiętają także o studentach i debiutantach w branży, tworząc dla nich bezpłatne wykłady prowadzone przez specjalistów. Wykłady są darmowe. Rejestracja nie jest wymagana.
19.04.2013 w godzinach 10.00 - 14.00
10.00 Prawo mody - problemy stojące przed branżą // prowadzenie: Małgorzata Pałysa, Milena Bodych/ Fashion Law Business / Wykład pod auspicjami Instytutu Allerhanda
11.00 Technologie informacyjne w kreowaniu marki // prowadzenie: prof. dr hab. Irena Hejduk/Viamoda Industrial
12.00 Historia pakamera.pl, czyli jak z abstrakcyjnego pomysłu stworzyć jeden z największych polskich serwisów internetowych // prowadzenie: Julita Wojczakowska/Pakamera.pl
13.00 Fotografia mody w prasie - estetyka a komercyjne potrzeby // prowadzenie: Mikołaj Komar/red. nacz. magazynu K MAG
OPISY SZKOLEŃ:
Szkolenie dotyczy tematu kontraktacji kolekcji przez kupców. Odpowiada na pytania – jak odpowiednio przygotować kolekcję do zamówień przez kupców polskich i zagranicznych, jakie materiały zamówieniowe będą nam potrzebne i jak je tworzyć, jak poprowadzić kupca, aby odpowiednio zakontraktował kolekcję. Praktycznym rozszerzeniem szkolenia będzie przykładowa kontraktacja kolekcji z właścicielem dwóch butików we Wrocławiu – Panem Wiktorem Dopierałą oraz rozmowa na temat prawidłowego funkcjonowania butiku.
Agnieszka Jasińska – właścicielka LUKBUK.pl – firmy zajmującej się działaniami rewitalizacyjnymi marek modowych, profesjonalnym doradztwem w zakresie budowy kolekcji i przygotowania kolekcji do kontraktacji z kupcami, pozyskiwaniem punktów sprzedażowych, produkcją sesji zdjęciowych oraz tworzeniem komunikacji wizualnej marek z branży modowej. Pracowała jako brand manager marek Just Cavalli, Ice Iceberg, Elle Macpherson Intimates, Stella McCartney Lingerie. Od niedawna działa, jako Agent polskich firm odzieżowych i projektanckich - promując je i wspierając sprzedażowo w Polsce i zagranicą. Dla Fashion Week Poland zajmuje się projektem kupieckim.
Justyna Kasprzycka z Fashion&Co. (reprezentująca NellyRodi w Polsce) prezentuje koncepcję NellyRodi pokazującą jak nauka renesansu, Belle Epoque, nadmorskie przystanie oraz design lat 40 i 50 wpłyną na nasz wygląd w sezonie letnim 2014. Kluczowe kolory, materiały, sylwetki i akcesoria sezonu zilustrowane zostaną krótkimi filmami i odniesieniami do istotnych wydarzeń artystycznych i konsumenckich. Częścią integralną prezentacji każdego trendu jest pokaz makijaży i fryzur, wyobrażonych i wykonanych specjalnie na zlecenie Nelly Rodi. Po prezentacji uczestnicy Let Them Know będą mieli możliwość zadawania pytań i indywidualnych konsultacji.
Justyna Kasprzycka jest założycielką agencji doradczej Fashion&Co., wyłącznego przedstawiciela na Polskę paryskiej agencji NellyRodi. Wcześniej zarządzała działem akcesoriów w firmie Dior w Paryżu oraz działem marek luksusowych i kosmetyków w Vistula Group. Pracowała również w firmach Fendi, L’Oreal i BDDP. Ukończyła wydział Zarządzania Modą w Institut Francais de la Mode w Paryżu i posiada dyplom magisterski Public Relations i Marketingu z paryskiej European Communication School.
Uczestnik będzie miał okazję poznać najważniejsze narzędzia społecznościowe oraz przykłady dobrych praktyk w branży zagranicznej i rodzimej. Informacje o nowych trendach w działaniach marketingowych w branży fashion pozwolą na poszerzenie horyzontów i odniesienie nowych, świeżych pomysłów do swojej działalności. Marki fashion oraz projektanci plus social media to idealne połączenie idei i tematów. Warto poznać te możliwości i działać skutecznie.
Katarzyna Orzechowska - CEO Socjomania, konsultant ds. marketingu internetowego, specjalizuje się w branży social media. Od ponad 4 lat związana zawodowo z promocją i budowaniem wizerunku firm i marek z branży fashion. Szkoliła podczas dwóch edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Jest autorką cyklu szkoleń "Social Media dla branży fashion" patronowanego przez magazyn K MAG. Gośćmi jej szkoleń były znane blogerki modowe m.in. Maffashion, Kasia Gorol aka Jestem Kasia oraz Jessica Mercedes, a uczestnikami takie marki jak BOHOBOCO, Solar, Apart, Wittchen, projektantki: Joanna Klimas, Monika Błażusiak, Monika Błotnicka. Tworzy strategie obecności marek fashion w mediach społecznościowych. Inicjatorka raportu "Social Media w branży fashion". Zafascynowana branżą mobile.
Warsztatowe zajęcia, podczas których będzie można porównać jak komunikacja marketingowa wyglądała przed pojawieniem się mediów społecznościowych oraz jakie techniki stosować w nowych warunkach. Podczas zajęć będą przedstawione do dyskusji case studies różnych firm modowych. Ponadto uczestnicy zapoznają się z istotnymi elementami teorii, które będą wprowadzone w życie podczas warsztatów. Wszystko po to, aby wyposażyć uczestników w narzędzia oraz praktykę, które pozwolą im w codziennej pracy wprowadzić w życie, bądź ulepszyć komunikacje marketingową firmy/marki, dla której pracują/ którą planują otworzyć.
Marlena Woolford jest zarówno praktykiem jak i teoretykiem w dziedzinie mody, zarządzania i biznesu. Pracowała w londyńskim biurze WGSN - największej i jednej z najbardziej wpływowych firm na świecie zajmujących się prognozowaniem trendów w modzie i analizą światowych rynków mody. W WGSN była odpowiedzialna za rozwój firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej w 29-ciu krajach. W ramach tej pracy była w regularnym kontakcie z największymi firmami z sektora mody pomagając im korzystać z informacji o światowych trendach. Jej praca była związana zarówno z biznesem jak i współpracą z międzynarodowymi specjalistami zajmującymi się różnymi aspektami mody od prognozowania trendów, analizy konsumentów przez analizy targów, ulicy, mediów modowych, tygodni mody, biznesu mody, sklepów, sprzedaży online we wszystkich rodzajach asortymentu w branży modowej. Obecnie Marlena Woolford jest Prezesem firmy Inspiration Trends Analysis i pracuje jako niezależny ekspert oraz dziennikarz mody. Prowadzi ona wykłady oraz konsulting dla firm i ich menadżerów, młodych projektantów, specjalistów ds. marketingu, specjalistów od VM oraz reprezentantów mediów mody.
OPISY WYKŁADÓW OTWARTYCH:
W branży mody, nie sama własność intelektualna stanowi realną wartość, lecz również umowy handlowe, kontrakty, ustalenia prawa pracy oraz systemy informatyczne. Wykład pozwoli na uzyskanie ogólnej orientacji w stosunkowo szerokiej i zróżnicowanej dziedzinie, jaką jest prawo własności intelektualnej w zakresie prawa mody.
Małgorzata Pałysa, prawnik, doradca prawny i menedżer działu prawnego SF Business Centre Club na szczeblu ogólnopolskim. Autor publikacji z zakresu prawa handlowego i prawa konkurencji. Pomysłodawca i założyciel Akademii Soft Skills dla Prawników-pierwszej w Polsce inicjatywy, mającej na celu dokształcanie prawników w zakresie umiejętności miękkich już na etapie studiów prawniczych. Współorganizator razem z Mileną Bodych cyklu prestiżowych spotkań Akademii Soft Skills dla Prawników i Fashion Law Business - „Where Fashion Meets Law”.
Milena Bodych, prawnik, ukończyła Wydział Prawa i Administracji UW, doktorantka w Instytucie Prawa Międzynarodowego na Wydziale Prawa i Administracji UW. W pracy naukowej zajmuje się prawem międzynarodowym publicznym i prywatnym, prawem Unii Europejskiej, prawami człowieka oraz kwestiami prawno – porównawczymi. Pomysłodawca i założyciel Fashion Law Business, pierwszej w Polsce platformy edukacyjnej, mającej na celu rozwój prawa mody.
Instytut Allerhanda jest niezależną placówka naukową zajmująca się projektami badawczymi ze styku prawa i ekonomii. Realizując swoją misję dostarcza wyników studiów i analiz dla instytucji powołanych do tworzenia i stosowania prawa w Polsce i Unii Europejskiej, w szczególności dla Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego, Rządowego Centrum Legislacji, Biura Analiz Sejmowych, czy też Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego, OECD i innych organów, gremiów i agend międzynarodowych.
Podczas wykładu zostaną poruszone następujące kwestie: rewolucja multimedialna i jej wpływ na kształtowanie się modeli biznesowych; wykorzystanie zaawansowanych technologii informacyjnych w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej; znaczenie budowania relacji z konsumentami w przestrzeni Internetu. Słuchacze poznają specyfikę działalności marketingowej w mediach społecznościowych, dowiedzą się na czym polega budowanie społeczności wokół marki oraz czym jest marketing wirusowy i crowdsourcing jako zjawiska mające wpływ na kreowanie marki.
prof. dr hab. Irena Hejduk - członek korespondent Europejskiej Akademii Nauk, Profesor zwyczajny Szkoły Głównej Handlowej, Politechniki Warszawskiej, Instytutu Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ" w Warszawie. Członek zagraniczny Związku Profesorów Niemieckich Ekonomii. Członek Rady Programowej Polskiej Federacji Niezależnych Przedsiębiorców, Rady Naukowej Centralnego Ośrodka Badawczo - Rozwojowego Opakowań w Warszawie. Od 1989r. prowadzi działalność konsultingu dla polskich przedsiębiorstw m.in. w zakresie wyceny wartości niematerialnych i prawnych, przekształceń własnościowych, restrukturyzacji, analizy rynku. Jest autorką wielu programów naprawczych, prac z zakresu monitoringu finansowego i kontrolingu, biznesplanów oraz badań i strategii marketingowych. Odbyła staże naukowe na Politechnice w Londynie, uniwersytetach w Kolonii oraz Stanach Zjednoczonych. Opublikowała około 300 prac.
O błędach, podejmowanych decyzjach, wzlotach i upadkach. Jak stworzyć stabilną, rozpoznawalną markę.
Julita Wojczakowska - z wykształcenia lekarz weterynarii, na co dzień pasjonatka mody i designu, współzałożycielka platformy internetowej www.pakamera.pl, pomysłodawca i założycielka magazynu Example.pl, który wypełnia każdą wolną chwilę jej życia. Lubi rzeczy ładne i posiada ogromną chęć dzielenia się swoimi upodobaniami.
Wykład oparty na przykładach wydawanych przez prowadzącego magazynów - FLUID / A4 Magazyn / K MAG oraz prasy zachodniej.
Mikołaj Komar - twórca, redaktor naczelny i kreatywny magazynu K MAG. Swoją przygodę ze światem mediów rozpoczął jako zastępca redaktora naczelnego w „Dosdedos”. Kontynuował ją we „Fluidzie” i „A4”, jako współzałożyciel i redaktor naczelny. Redagował też jubileuszowy magazyn „20.30” dla Macieja Zienia. Współpracował z magazynami modowymi i lifestyle’owymi („Viva!Moda”, „Elle”, „Aktivist”, „Machina”). Realizuje się również jako fotograf i odnosi sukcesy biorąc udział w wystawach zbiorowych i indywidualnych (np. Efekt Czerwonych Oczu – CSW Zamek Ujazdowski 2008, Polska Wenus – Miesiąc Fotografii – Kraków 2008, Glamour inSPIRACJE – Szczecin 2010). Jest autorem „Okiem Komara” – albumów z jego, często wzbudzającymi kontrowersje, fotografiami, które są kroniką życia polskiej i zagranicznej socjety. Organizator imprez. Prowadzi audycje w radiu Chilli Zet. Partner w agencji produkcyjnej komar | rudkiewicz.