14 października, 2013

Mam Start-up w branży mody



30 października 2013 r. odbędzie się kolejne spotkanie z cyklu "When Law meets Fashion", gdzie porozmawiamy z naszymi wspaniałymi Prelegentami o tworzeniu firmy modowo - desginerskiej we współczesnym świecie. Jakie są początki startupu w branży modowej oraz designie, o tym jakie wady nosi ze sobą sprzedawanie produktów poprzez Facebooka oraz o tym jak będzie wyglądać rynek e-commerce w najbliższym czasie. 

fot. mexymize.com
O sukcesie na rynku mody decyduje pomysłowość, kreatywność, a także jakość i wygląd towarów. Własność intelektualna w sektorze odzieżowo-tekstylnym, w tym przede wszystkim wzory przemysłowe i znaki towarowe, odgrywają istotną rolę.

Program:

18:30 Rejestracja i sesja networkingowa 

19:00 Powitanie Uczestników

19:05 Spotkanie inspirujące I

O sposobach walki z podróbkami oraz zabezpieczeniu swoich interesów opowiedzą Zuzanna Kopaczyńska-Grabiec, radca prawny z kancelarii prawnej T. Studnicki K. Płeszka Z. Ćwiąkalski J. Górski oraz projektantka i właścicielka domu mody Bizuu, Zuzanna Wachowiak.



Zuzanna Kopaczyńska - Grabiec ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w 2007 roku. Studiowała również na Universita degli studi w Maceracie (Włochy) oraz na Uniwersytecie Ernst Arndt Moritz w Greifswaldzie,(Niemcy). Zawód radcy prawnego wykonuje od 2012 roku. Ukończyła Podyplomowe Studium Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Warszawskim oraz kurs prawa własności intelektualnej organizowany przez Światową Organizację Własności Intelektualnej WIPO. Specjalizuje się w prawie handlowym, w szczególności w prawie spółek oraz w prawie własności intelektualnej i prawie farmaceutycznym. Reprezentuje Kancelarię Prawną SPCG Studnicki, Płeszka, Ćwiąkalski, Górski sp.k. W 2013 była mentorem prawnym na imprezie Startup Weekend Warsaw.




Marka bizuu powstała w listopadzie 2010 roku. Założycielkami są dwie siostry - Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak. Nad wyglądem kreacji pracują obie projektantki, dzięki czemu każdy szczegół dopracowany jest z wyjątkową precyzją. W projektach marki bizuu można dostrzec ujęte w niebanalny sposób wiodące trendy, które harmonijnie współgrają z nowatorskimi rozwiązaniami projektantek. Tworzone modele plasują się pomiędzy wieczorowymi, eleganckimi kreacjami, a kobiecymi strojami na co dzień. Efekt finalny stanowią wysublimowane kolekcje, które w każdym calu odzwierciedlają kobiecą naturę. 

bizuu to marka, która cieszy się dużą popularnością nie tylko wśród swoich Klientek, ale także rodzimych gwiazd - Agnieszki Szulim, Małgorzaty Sochy, Kasi Zielińskiej, Marty Żmudy Trzebiatowskiej, Anny Muchy czy Weroniki Książkiewicz. 



19:45 Spotkanie inspirujące II

dr Krystyna Łuczak - Surówka, historyk i krytyk designu, wykładowca ASP w Warszawie, współwłaściciel firmy Vzór

fot. Hubert Warulik

dr Krystyna Łuczak-Surówka, historyk i krytyk designu. Absolwentka Instytutu Historii Sztuki UJ, gdzie jako pierwsza obroniła pracę magisterską, a następnie doktorską z historii polskiego wzornictwa.

„Design to moja praca i pasja. Design nie tylko badam, ale i kolekcjonuję. Kolekcja przedmiotów służy mi w życiu codziennym w domu oraz w pracy jako pomoce naukowe, bo wzornictwo to nie sztuka. Nie można go tylko oglądać. Trzeba poznać, dotknąć, sprawdzić. To ważne dla moich studentów”.

Prowadzi wykłady z historii i krytyki designu (wykładowca warszawskiej ASP) na uczelniach wyższych, w Instytucie Edukacji i Kreatywności Educoncept oraz gościnnie dla instytucji i firm. Kuratorka wystaw (ostatnie, rok 2012 retrospektywna wystawa Teresy Kruszewskiej (IV, Salon ASP w Warszawie) i retrospektywa Romana Modzelewskiego (X-XI, współkurator, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi). Autorka wielu publikacji o designie. Stałe rubryki w Design Alive”, „„MONITOR Magazine”.

Prowadzi własny portal o polskim designie – http://designby.pl/  Współwłaścicielka firmy VZÓR, przywracającej klasyki polskiego projektowania, po raz pierwszy wdrażane jako produkty rynkowe. Jeden z ekspertów w filmie „Poużywajmy sobie. Historia polskiego wzornictwa” produkcji Domo.tv - Canal+.

20:20 Spotkanie inspirujące III


 

Patryk Dykas

Prawnik w zespole prawa własności intelektualnej jednej z warszawskich renomowanych kancelarii prawnych. Specjalizuje się w zakresie prawa własności intelektualnej i przemysłowej, w szczególności w prawie znaków towarowych i zwalczania nieuczciwej konkurencji. Posiada również doświadczenie w ochronie dóbr osobistych, prawie nowych technologii oraz prawie antymonopolowym.

Ukończył prawo na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studia międzywydziałowe z zakresu psychologii komunikacji społecznej w Instytucie Psychologii UMCS. Absolwent Centrum Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza oraz studiów podyplomowych z zakresu prawa konkurencji w Instytucie Nauk Prawnych PAN.

Współzałożyciel i autor portalu IPGuide.pl .

Marcin Kroll wraz z Patrykiem Dykas wprowadzą Uczestników spotkania w aspekty prawne crowdsourcingu z perspektywy branży modowej.

Marcin Kroll jest aplikantem rzecznikowskim przy Polskiej Izbie Rzeczników Patentowych. Prawnik w jednej z warszawskich butikowych kancelarii prawa własności intelektualnej. Specjalizuje się w ochronie własności przemysłowej i intelektualnej, w szczególności w sprawach z zakresu naruszeń praw ochronnych na znaki towarowe oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji. Posiada również doświadczenie w zakresie prawa reklamy, prawa nowych technologii i IT, handlu elektronicznego oraz prawa handlowego i gospodarczego.

Ukończył prawo na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwent Centrum Prawa Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza oraz Centrum Prawa Amerykańskiego organizowanego na Uniwersytecie Warszawskim we współpracy z University of Florida F. G. Levin College of Law. Współzałożyciel i autor portalu IPGuide.pl .

Crowdsourcing to w skrócie czerpanie źródeł z intelektu i umiejętności tłumu. Jest to stosunkowo nowe zjawisko w świecie marketingu i biznesu. Zawitało również do branży modowej (głównie w formie tzw. ARTsourcingu). Rodzi ono także problemy natury prawnej, w szczególności w zakresie prawa własności intelektualnej. Na spotkaniu przedstawimy to interesujące zjawisko od strony prawnej, wskażemy obszary, na które w szczególności powinni zwrócić uwagę twórca oraz właściciel brandu oraz doradzimy jak zabezpieczyć się przed naruszeniem praw osób trzecich.  Czy w branży modowej model crowdsourcingu może sprawdzić się jako przepis na idealny start-up?

21:00 Poczęstunek i loteria wizytówkowa, networking

Kiedy?  30 października (środa) 2013 r.
O której? 18:30 - 22:00
Gdzie? MiTo art.cafe.books


MiTo art café books
ul. Waryńskiego 28
00-650 Warszawa
http://mito.art.pl




Ilość miejsc ograniczona!

Inwestycja w siebie: 50 zł 

Zainteresowane osoby prosimy o potwierdzenie uczestnictwa poprzez uiszczenie wpłaty przez platformę przelewy24.pl 




Do zobaczenia 30 października !


Organizator spotkania: 

Fashion Law Business