06 maja, 2013

Prawo mody - wyzwania stojące przed branżą

Akademia Soft Skills dla Prawników, Korporacyjnie.pl, Fashion Law Business przy współpracy z ELSA Kraków mają zaszczyt zaprosić na wykład gościnny na Wydziale Prawa i Administracji Uniwerystetu Jagiellońskiego w dniu 8 maja 2013 r w godzinach 15:00 - 18:00 w Collegium Novum (ul. Gołębia 24, sala 52).


Projektanci mody i akcesoriów mierzą się z wyzwaniami charakterystycznymi dla swoich branż. Potrzebni im są prawnicy, którym znane są kwestie związane z krótkimi sezonami, ulegającymi ciągłym zmianom cyklami życia produktów, podróbkami, oraz nieuczciwą konkurencją. W branży mody nie sama własność intelektualna stanowi realną wartość, lecz również umowy handlowe, kontrakty, ustalenia prawa pracy, oraz systemy informatyczne. Powodzenie specjalisty do spraw fashion law zależy od jego umiejętności skutecznego zabezpieczenia owych aktywów, polegającej na dostarczaniu stosownych do branży porad prawnych, dopasowanych do potrzeb klientów.

Wykład poprowadzą:

Agnieszka Sztoldman


Doktorantka w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej i Dóbr Niematerialnych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Aplikantka radcowska przy OIRP w Warszawie. Członek SWI Instytutu Allerhanda od jej powstania w 2011 r. Członek Stowarzyszenia Naukowego Collegium Invisibile. Wielokrotna laureatka konkursów naukowych i nagród MNiSW. Otrzymała nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za rozprawę magisterską pt. „Wspólność patentu i prawa do patentu” w konkursie organizowanym przez Urząd Patentowy RP (2012). Zajmuje się w pracy naukowej prawem własności intelektualnej i prawem cywilnym. Prawnik z zakresu prawa własności intelektualnej w Warszawie. Temat: Ochrona designu po wygaśnięciu prawa z rejestracji wzoru przemysłowego.

05 maja, 2013

Fashion Law Business & Korporacyjnie.pl



Współ­pra­ca mię­dzy ar­ty­sta­mi a biz­ne­sem w Pol­sce to temat cią­gle spy­cha­ny na mar­gi­nes. W kra­jach Za­chod­niej Eu­ro­py i USA za­ra­bia­nie na sztu­ce ma już długą tra­dy­cję. Dla­cze­go u nas nie wy­pa­da mówić o mo­dzie i pie­nią­dzach? Naj­wyż­szy czas, aby nasi pro­jek­tan­ci zro­zu­mie­li, że moda to także biz­nes. Wy­star­czy otwo­rzyć się na nowe szan­se i uczyć od naj­lep­szych. 

GOSHICO – recykling tradycji

Prelegentkami będą właścicielki Firmy Goshico. Firmę tworzą siostry: Aga i Małgo. Małgo to artystyczna dusza, z wykształcenia plastyk - charakteryzator. Od najmłodszych lat zainteresowana upiększaniem świata i kobiet. Łączy je nie tylko krew, ale prawdziwa więź emocjonalna. Ich przyjaźń świetnie można opisać słowami Todd’a Ruthmana: ”Podobieństwa czynią przyjaźń radosną, różnice ciekawszą”. Małgo dba o stronę artystyczną, a Aga o funkcjonalność i jakość, aby każdy szczegół był dopracowany, tak żeby w rezultacie w Wasze ręce trafiały rzeczy piękne, ekskluzywne, ale i użyteczne. Kolekcje GOSHICO inspirowane są folkiem, każda z nich podchodzi jednak do tej tematyki w inny sposób. Dzięki temu torebki utrzymane są w wyjatkowym, charakterystycznym dla firmy klimacie. Dotychczasowe kolekcje inspirowane były wzorami łowickimi, kaszubskimi, grecką terakotą, a nawet perskimi mozaikami. Przekrój od czarnych haftów aż po neonowe, kolorowe wzory udowadnia, że filc i folklorystyczne inspiracje są dla wszystkich – businesswoman, fashionistek, młodych mam czy nastolatek.

http://goshico.com/




Foto: Monika Motor; modelka: Caro Niemiec; makijaż i fryzura: Małgo Kotlonek; stylizacja: Marta Śliwińska i Ralph Kruhlik; torebka: Goshico id; bluzka i spódnica: Arkadiusz Taraska.

Kolejnymi Prelegentami podczas naszego spotkania będą założycielki RISK. made in Warsaw - jest to nowy streetowy brand.

Miały pracę, o której marzą miliony dziewczyn w Polsce. Mimo to postanowiły ją rzucić i rozkręcić własny biznes. To dzięki nim dres, który wcześniej kojarzył się ze strojem sportowym, wszedł na salony. „Nie robimy spodni z trzema paskami. Nasze ubrania to wariacja na temat szarej bawełnianej bluzy z kapturem”, mówią.